Megadsz neki új címet

logisztika felsőköon
A vásárlónak egy rendelés leadása pár kattintás – a háttérben viszont egy precízen szervezett, több rendszerből és csapatból álló logisztikai lánc indul be. Ezt a láthatatlan munkát hívjuk fulfillmentnek. Az alábbiakban végigvesszük, mi történik a rendelés gomb megnyomásától a csomag kézbesítéséig (sőt, a visszáruig), és megmutatjuk, hogyan működik mindez a gyakorlatban a Zone Logisticnél.

Webshop-integráció – az adatok automatizált átvitele

A hatékony fulfillment alapja a webshop és a raktári rendszer közötti valós idejű adatkapcsolat (API). Amint csatlakoztatjuk a Shopify, WooCommerce, UNAS, Shoprenter vagy egyedi rendszeredet:

- a rendelések azonnal megjelennek a raktári rendszerünkben,
- megszűnik a manuális adatmásolás és a vele járó hibázás,
- a készlet- és státuszadatok folyamatosan szinkronizálódnak, így elkerülhető a túlértékesítés.

Zone Logistic előny: gyors, plugines/API-s bekötés, tesztkörnyezet, majd éles indulás. A rendelés bekerülésétől a feldolgozás elindulásáig nincs emberi köztes lépés.

Komissiózás (Pick) – a termékek összegyűjtése

A beérkező rendelésből rendszerünk komissiózási listát készít polchelyekkel és mennyiségekkel. A raktárosok kézi szkennerrel és útvonal-optimalizálással dolgoznak, hogy:

- gyors legyen a polc → kosár út,
- minden tétel vonalkód-azonosítással kerüljön a gyűjtőbe,
- a hibaarány minimális maradjon még nagy terhelés mellett is.

Zone Logistic előny: zónázott raktárkialakítás, digitális térkép, pick-by-scan folyamat. A nagy volumenű napok (akciók, szezoncsúcs) sem borítják fel az átfutási időket.

Csomagolás (Pack) – védelem és márkaélmény

A kiválogatott tételek a csomagolóállomásra kerülnek, ahol:

- a termékeket a törékenység/érzékenység szerint megfelelő védelemmel látjuk el,
- tételenkénti beolvasás történik, hogy csak a rendelt mennyiség és cikkszám kerüljön a dobozba,
- igény esetén márkázott doboz, kártya, kupon, matrica is kerülhet a csomagba (unboxing élmény).

Zone Logistic előny: egyedi csomagolási opciók és szabványos minőségbiztosítás – így a csomag egyszerre esztétikus és biztonságos.

Kiszállítás – a legjobb út a címzetthez

A becsomagolt küldeményeknél rendszerünk automatikusan kiválasztja a vásárló által preferált szállítási módot (házhoz, csomagpont, automata), majd címkét nyomtat és átad a futárnak.

Mit kapsz ebből üzletileg?

- Belföldön jellemzően 1–2 munkanapos kézbesítést,
- nemzetközi célokra több szolgáltatói opciót és rövid határidőket,
- széles választékot: házhoz, pont, automata – kedvező díjakkal.

Zone Logistic előny: több futárpartnerrel dolgozunk (házhoz és last-mile hálózatok), így mindig az adott rendeléshez optimális megoldást tudjuk választani.

Visszáru-kezelés – gyors újraértékesíthetőség

Ha a csomag visszajön (elállás, át nem vétel, mérethiba), a folyamat automatizáltan indul:

- bevételezés és állapotellenőrzés (szükség esetén fotódokumentáció),
- döntés: visszakészletezés, javítás, selejt vagy beszállítói/kárügyintézés,
- a webshop felé valós idejű státuszfrissítés és készletkorrekció.

Zone Logistic előny: a visszáru nem holt idő – ami eladható, gyorsan visszakerül a készletbe, és újra értékesíthető.

Minőségbiztosítás és átláthatóság – így marad alacsony a hibaarány

A folyamat több pontján ellenőrzünk:

- pick ellenőrzés (scan),
- pack ellenőrzés (tételenkénti beolvasás),
- kamera-alapú dokumentálás a csomagolási zónában.

Ezek együtt bizonyíthatóvá teszik, mi került a dobozba, és minimálisra csökkentik a téves teljesítés kockázatát. Az ügyfélportálon valós idejű riportok érhetők el (státuszok, SLA-k, visszáru mutatók).

Fulfillment a gyakorlatban = zökkenőmentes működés

A fulfillment nem „dobozolás”, hanem végponttól végpontig tartó, digitálisan támogatott műveletsor. A gyorsaság, pontosság és átláthatóság közvetlenül javítja a vásárlói élményt – és ezzel a konverziót, értékeléseket, újravásárlást.

Miért a Zone Logistic? – a legfontosabb előnyök egyben

- Automatizált rendeléskezelés és készletszinkron
- Gyors komissiózás modern eszközökkel
- Egyedi csomagolás és márkaélmény
- Gyors belföldi és nemzetközi kézbesítés több szállítási opcióval
- Átlátható visszáru-folyamat és gyors újrakészletezés
- Kamerás pack-zóna, többpontos ellenőrzés, valós idejű riportok

Összegzés

Velünk nem csak csomagokat küldesz, hanem megbízható vásárlói élményt. Lépj velünk kapcsolatba, és nézd meg, hogyan tesszük egyszerűbbé, gyorsabbá és kiszámíthatóbbá a logisztikádat – az első kattintástól a sikeres kézbesítésig (és azon túl).

Lépések az elégedett vásárlókhoz és gondtalan logisztikához

Kérj ajánlatot!
Kösd meg a szerződést és dőlj hátra!
Árkalkuláció indítása
Hibamentes folyamatok
Ügyfélközpontú támogatás
Tervezhető logisztikai költségek
Fókusz a növekedésen
Kérj ajánlatot!
Kösd meg a szerződést és dőlj hátra!
Árkalkuláció indítása

Gyakran ismételt kérdések

Ha nem találta amit keresett akkor további információkat talál a a GYIK oldalon vegye fel velünk a kapcsolatot.

01.

Mi az a fulfilment?

A fulfillment a webáruházak logisztikai folyamatainak kezelése, amely magában foglalja a raktározást, rendelésfeldolgozást, csomagolást és kiszállítást. Célja, hogy gyors és pontos rendelésteljesítést biztosítson, miközben megkönnyíti az üzemeltetők munkáját és növeli a vásárlói elégedettséget.

02.

Nemzetközi szállítás esetén milyen szállítási idővel lehet számolni?

A szállítási idő cél országonként eltérő lehet. Ajánlatunkban ezeket a tranzit időket megjelenítjük. A legrövidebb tranzit idő T+2 nap.

03.

Mit jelent a teljes leltár felelősség?

A készletre vett termékekért teljes pénzügyi felelősséggel tartozunk, így téged nem érhet kár.

04.

Egyedi csomagolással ki tudjátok küldeni a rendeléseket?

Igen.

05.

Ha már ügyfeletek vagyok és kérdésem merül fel milyen gyorsan kapok választ?

Egy órán belül.